FANDOM

Księżniczka Ami

Władczyni Kieszonkowa

ID Księżniczka Ami
Kot picto
[Kot]
Female picto
Żeńska
Zajęcia Ceremonie Przejścia
Dbanie o poddanych
Głos
Rodzina
Rodzeństwo Ima
Krewni Prawdopodobnie brak
Wygląd
Sierść

Colour shape
#ffffcc
#cc6600
Oczy
 
Colour shape
#0099cc
Księżniczka Ami (Z ang. Princess Ava)– kotka syjamska, jedna z głównych postaci serialu, Księżniczka Kieszonkowa. Siostra Imy. Przyjaciółka Królewskich Strażników. Urodzona w Kieszonkowie, obecnie mieszka tam w swoim Pałacu Królewskim .

Posiada błękitny Klejnot Przyjaźni. W pierwszym odcinku opuszcza Kieszonkowo z powodu wypadku spowodowanej przez siostrę. Trafia na Ziemię, z której powraca w ostatnim odcinku.

Przedstawienie Edytuj

Przedstawiona zostaje jako Władczyni magicznego królestwa, w którym zwierzaki są wysyłane na Ziemie, by uszczęśliwić smutne dzieci.

OsobowośćEdytuj

S2E52

spot: może kiedyś spotkam jakiegoś samotnego kota, Ami: takiego jak ja? Spot: aha 😊 - Buziak-

MiłośćEdytuj

Ami na początku serialu nie miała narzeczonego, ale pod koniec zakochała się w Spocie, który ją pocałował w ostatnim odcinku przed powrotem do swojego Królestwa.

Ratunek

Oristolfo, UWAŻAJ!

Dobroć
Edytuj

Ami jest miła i życzliwa dla swoich przyjaciół i poddanych, co sprawia, że jest wzorową Księżniczką. Zależy jej, by zwierzęta z Kieszonkowa trafiły do dzieci, które potrzebują jej pomocy. Za swoimi poddanymi skoczyłaby w ogień. Możemy się o tym przekonać już w pierwszym odcinku, gdy ratuje Oristolfa przed krzywdą podczas uroczystej rocznicowej Ceremoni Przejścia.

Swieto

Ogłaszam Święto Narodowe

Upór
Edytuj

Księżniczka jest bardzo uparta, co niestety nie zawsze wychodzi pozytywnie. Jest pewna siebie, i sądzi że wszystko co robi jest dobre. Uważa to również o swoich poddanych. Niestety, przez głupotę jej uporu, uwolniła Imę z więzienia z okazji Święta Narodowego. Zapewnia również w pewnym odcinku zapewnia Spota, że wszystko z nią w porządku choć tak nie jest. Jednak dzięki swoim przekonaniom rozmnożyła Klejnot Przyjaźni .

Władza

Spokojnie Ciro, złap oddech

Władza
Edytuj

Władająca Kieszonkowem kotka nie jest wcale zadumana w sobie. Stawia siebie na równi z innymi. Jednak podczas tego nie zauważa zazdrości Imy o tron. Doskonale rządzi Kieszonkowem, i ma bardzo dobre stosunki ze swoim ludem. Nigdy nie była dla nikogo ostra, co widzimy w pierwszym odcinku, gdy Ciro wbiega do sali tronowej, cały w zadyszany (Co nie przystaje etykiecie). Ona, zamiast skarcić go mówi: Spokojnie Ciro, złap oddech. Niestety, robi to za nią William .

StrachEdytuj

Poznajemy jej prawdziwy strach, gdy zostaje porwana w dniu urodzin Flo i więziona przez porywacza zwierząt w jego domu.

TowarzyskaEdytuj

Towarzyską stronę Ami poznajemy przez pierwszy odcinek, a potem kiedy Ami ufa spotowi i z nim podróżuje. Urodziła się nie tylko do władzy aby zostać ksieżniczką, ale żeby pomagać i innym towarzyszyć.

DowcipnaEdytuj

Momentami Ami potrafi być dowcipna.

WyglądEdytuj

Ami jest typową kotką syjamską. Większość sierści ma kolor kremowej bieli. Na pyszczku, ogonie i uszach jest natomiast kolor karmelu. Takie umarszczenie odrazu mówi nam, że to jest kot rasy syjamskiej. Można też zauważyć znaki szczególne- na prawej łapie Księżniczka ma znamie w kształcie gwiazdki. Jej oczy mają kolor błekitu. Obroża Ami ma kolort złoty (możliwe że to właśnie z tego surowca jest wykonana). Jeśli dobrze się przyjrzymy zobaczymy dwa różne wzrony na obroży- serduszka i łapki. Na obroży Księżniczki Ami spoczywa Błekitny Klejnot Przyjaźni. Wcześniej był tam jego odpowiedniki- Czerwony Klejnot Przyjaźni. 

UmiejętnościEdytuj

Podzielenie

Rozmnożenie Klejnotu

Magia
Edytuj

Ami nie tylko potrafi wykonywać Ceremonie Przejścia. Może również od razu znaleźć zwierzaka dla dziecka, używając Klejnotu Przyjaźni. Jest też w stanie podzielić Klejnot Przyjaźni. Zastanawiające jest to, czemu nie podzieliła się nim z Imą. Są przypuszczenia ze względu na jej osobowość. Dzięki podzieleniu Klejnotu, Fontanna zmieniła swój wygląd.

ZabawkiEdytuj

Ami dostała prawie najwięcej zabawek ze wszystkich. Możemy ją kupić w postaci pluszaka lub figurki. Głównym wydawcom jej zabawek jest firma Puppies in my Pocket, która jest producentem serialu.

CiekawostkiEdytuj

  • Jeśli wypowiemy jej imię od tyłu wyjdzie "Ima " imię jej siostry.
  •  Jej imię to trzy pierwsze litery od hiszpańskiego słowa amistad, co oznacza przyjaźń.
  • Można na imię Amelia mówić skrótowo Ami.
  • Powstała gra z księżniczką Ami i Imy. Znajduję się na oryginalnej włoskiej stronie.
  • Ami przypomina kota perskiego pomieszanego nieco z inną rasą.

Swieto
Aby zobaczyć całą galerię, kliknij tutaj.